Passa al contingut principal

Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: d’abril 7, 2014

LA EDUCACIÓN DISNEY: MANUAL CRÍTICO PARA ENSEÑANTES, DE RAMON BREU

Deia un proverbi indígena (no en recordo l'ètnia) que tota la tribu en bloc era responsable de l'educació dels infants. Potser no caldria una acció tan integral i massiva, però els qui ens dediquem a ensenyar agrairíem una implicació més gran per part dels primers responsables: els pares. Sovint, disfressant-ho d'una falsa modernitat/llibertat (poseu-hi la proporció que vulgueu), hi ha progenitors que deleguen competències, de manera que Internet, cinema i televisió esdevenen els ulls dels infants per comprendre el món que els envolta. És aquí on Breu, educador i estudiós del llenguatge audiovisual, de dilatada i contrastada trajectòria, adverteix del perill de l' educació  Disney. Com els cants de sirena que feien perdre el senderi de navegants mitològics, les pel·lícules i altres subproductes de la ingent factoria, amb la seva visió interessada i esbiaixada, determinen l'oci, la butxaca i, per si això fos poc, els valors de desenes de milions de consumidors glo

COM FER VALORAR LA LECTURA

Partint ja del supòsit que cal no confondre el que té valor amb el que té preu, he trobat al web de la Fundació Bromera per al foment de la lectura una recepta que en parla de la manera més entenedora: amb brevetat, claredat i molt i molt de sentit comú. Magnífic!  Com fer valorar la lectura.

LECTURA PER PARELLES: UNA PRÀCTICA DE TUTORIA ENTRE IGUALS

La tutoria entre iguals, un recurs per al treball a l'aula.